04 maart 2019

Deze workshop is een kennismaking met fondsenwerving in het algemeen. Het helpt de culturele instelling aan basiskennis en -vaardigheden om toe te werken naar een fondsenwervende organisatie. Deelnemers krijgen eerst inzichten in trends en ontwikkelingen aan de hand van voorbeelden en cases. In de middag wordt een stappenplan behandeld die de organisatie beter in staat moet stellen om succesvol te werven. De nadruk ligt op de onderwerpen: positionering, organisatie, fondsenwervingsambitie, wervingsdoelen, communicatie, geldbronnen, propositie en de geefvraag. Gedurende de dag werken de deelnemers aan het maken van een goede elevator pitch voor hun instelling. Deelnemers zijn na afloop geïnspireerd en hebben nieuwe ideeën die vertaald kunnen worden naar de eigen organisatie.
De workshop is geschikt voor (algemene, zakelijke en creatieve) directies en management van culturele instellingen die zich in de fase van ‘bewuste onbekwaamheid’ bevinden, marketing en fundraising medewerkers en iedereen die in contact komt of kan komen met financiers, sponsors, donateurs en publiek of klanten en de basis van fondsenwerving willen leren. De huiswerkopdracht wordt vooraf per e-mail ingeleverd.

De workshop vindt plaats bij ons in het Designhuis op de tweede verdieping van 09.30 - 17.00 uur. Je kunt je inschrijven door een mail te sturen naar info@cultuureindhoven.nl. Je hebt tot en met 17 februari de tijd om je in te schrijven.