Direct naar content

Na vijf jaar als sponsor van de Rabo Publieksprijs binnen de Eindhoven Cultuurprijs te hebben gefungeerd geeft Rabobank Regio Eindhoven graag het stokje door. De prijs ter waarde van €7500 gaat elk jaar naar die genomineerde culturele partij/maker/organisatie die de meeste stemmen van het Eindhovense publiek krijgt. Met een grootschalige campagne en zichtbaarheid in de stad stemden er elk jaar meer mensen op hun favoriet.

Marc Cootjans directeur Rabobank Regio Eindhoven: “In de afgelopen vijf jaar hebben we de Eindhoven Cultuurprijs zien groeien tot een groots succes. In het eerste jaar werden er nog 3.000 stemmen vergaard, maar binnen vijf jaar werd dit al meer dan verdubbeld. We zijn trots dat we bij hebben gedragen aan het succes dat het nu is en alles met Cultuur Eindhoven hebben kunnen opbouwen. Het is nu tijd om dat stokje door te geven aan een andere partij die de culturele ambities van deze stad wil ondersteunen. De Rabobank heeft zich de afgelopen vijf jaar op een unieke manier kunnen profileren dankzij de Eindhoven Cultuurprijs.”

Tanja Mlaker, directeur-bestuurder Cultuur Eindhoven: “We zijn erkentelijk dat Rabobank zich vanaf het begin hieraan heeft verbonden en vijf jaar lang waardevolle artiesten of initiatieven in de stad heeft beloond met de Publieksprijs, zoals Angelo Martinus en Meneer Rick. We hopen dat we de Publieksprijs binnen de Eindhoven Cultuurprijs kunnen voortzetten met behulp van een andere sponsor uit de regio.”

De Eindhoven Cultuurprijs wordt ieder jaar uitgereikt in drie categorieën: Stimuleringsprijs (voor organisatie/maker/initiatief die minder dan 5 jaar bestaat), Waarderingsprijs (waardering voor organisatie/maker/initiatief voor verdienste voor de stad) en een Publieksprijs. De winnaars van de eerste twee categorieën worden door een jury bekendgemaakt, de winnaar van de Publieksprijs wordt gekozen door het publiek. De genomineerde partij met de meeste stemmen ontvangt deze prijs. Alle drie de prijzen omvatten een geldbedrag van € 7.500.